martes, 30 de octubre de 2007

SAMAIN


A noite do 31 de outono comezaba o aninovo celta, como aínda se celebra na illa de Man.

Marcando a transición do outono ao inverno, nesta noite as ánimas dos finados voltan visitar as súas familias e as súas vellas casas para quentarense ao carón do lume e comer dos alimentos que con agarimo lles teñen preparados os parentes.

O cristianismo, adoptando o ano novo dos celtas e a súa festa á honra dos mortos, designaría o primeiro de novembro como día de Todos os Santos, e no século XII, ao día seguinte comno día de Defuntos.


FELIZ ANINOVO!!!

6 comentarios:

Anónimo dijo...

A LENDA DA CABAZA

Hai moito tempo, nunha pequena vila irlandesa había un monxe chamado Jack que se cría moi astuto, tanto que ata fixo un pacto co demo. O pacto consistía en que o demo non o deixaría ir ao inferno se Jack facía o mal na terra. E así foi. Pero Jack era mortal, e como a todos os mortais chegoulle a hora... No ceo non o deixaron entrar e no inferno o demo cumpriu a súa parte e non o deixou pasar, pero deu a Jack unha peculiar lanterna en compensación por todo o malo causado. Esta lanterna consistía nun nabo oco cun carbor que estaría incandescente por sempre. E desde entón cóntase que Jack vaga polo mundo coa lanterna en busca dun lugar onde descansar.
Existe outra variante da lenda en que Jack que conta como lle gastou unha broma ao demo: fíxolle rubir por unha árbore seca e quedou encerrado no seu tronco. A cambio da súa liberdade o demo tería que o deixar de tentar coa bebida. O demo en vinganza pola broma, non o deixou entrar e castigouno a vagar eternamente por aí coa súa lanterna.
Existe tamén a lenda que se recorta a cabaza en forma de monstro e se acende unha vela dentro para que Jack no se achegue ás casas.

Anónimo dijo...

Frente a quienes consideran Halloween una mera adopción de costumbres ajenas, algunos estudiosos la defienden porque ven en esta fiesta una adaptación del rito ancestral celta del Samahaim, eso sí, aderezado de una fuerte dosis de consumismo.
Halloween no es más que la actualización del Samahaim

RITUAL DE LA MUERTE DEL REY

Los celtas celebraban a primeros de noviembre el ritual de la muerte del rey, que simbolizaba la muerte de toda la colectividad, para lo que realizaban celebraciones que terminaban en una "borrachera pantagruélica" de cerveza.El festejo, que se ajustaba al calendario lunar celta distinto al romano (solar), tenía lugar en la época de las últimas siembras.
La tradición europea del día de Todos los Santos resulta de la cristianización de esta fiesta por parte de Gregorio IV en el siglo IX, y San Odilo, abad del monasterio de Cluny, que añadió un siglo más tarde la celebración del 2 de Noviembre, como la del día de los "Fieles Difuntos".
Sin embargo, la tradición celta siguió viva, también en España, en algunas costumbres que han llegado hasta nosotros como la castañada en Cataluña, la mauraca en las Alpujarras o el magosto en Galicia.

Anónimo dijo...

Frente a quienes consideran Halloween una mera adopción de costumbres ajenas, algunos estudiosos la defienden porque ven en esta fiesta una adaptación del rito ancestral celta del Samahaim, eso sí, aderezado de una fuerte dosis de consumismo.
Halloween no es más que la actualización del Samahaim

RITUAL DE LA MUERTE DEL REY

Los celtas celebraban a primeros de noviembre el ritual de la muerte del rey, que simbolizaba la muerte de toda la colectividad, para lo que realizaban celebraciones que terminaban en una "borrachera pantagruélica" de cerveza.El festejo, que se ajustaba al calendario lunar celta distinto al romano (solar), tenía lugar en la época de las últimas siembras.
La tradición europea del día de Todos los Santos resulta de la cristianización de esta fiesta por parte de Gregorio IV en el siglo IX, y San Odilo, abad del monasterio de Cluny, que añadió un siglo más tarde la celebración del 2 de Noviembre, como la del día de los "Fieles Difuntos".
Sin embargo, la tradición celta siguió viva, también en España, en algunas costumbres que han llegado hasta nosotros como la castañada en Cataluña, la mauraca en las Alpujarras o el magosto en Galicia.

Anónimo dijo...

El resurgimiento del Samain se lo debemos al profesor Rafael López Loureiro, que ha trabajado para que la villa de Cedeira sea conocida por esta celebración la decana en Galicia de todas las que han aparecido a raíz de esta valiente iniciativa.

Anónimo dijo...

A celebralo e pasalo ben...

Anónimo dijo...

Hoxe as 5 da tarde na praza de imprenta na cidade Histórica.

Todo un espectaculo infantil

CP