martes, 30 de octubre de 2007

SAMAIN


A noite do 31 de outono comezaba o aninovo celta, como aínda se celebra na illa de Man.

Marcando a transición do outono ao inverno, nesta noite as ánimas dos finados voltan visitar as súas familias e as súas vellas casas para quentarense ao carón do lume e comer dos alimentos que con agarimo lles teñen preparados os parentes.

O cristianismo, adoptando o ano novo dos celtas e a súa festa á honra dos mortos, designaría o primeiro de novembro como día de Todos os Santos, e no século XII, ao día seguinte comno día de Defuntos.


FELIZ ANINOVO!!!

martes, 16 de octubre de 2007

CESAR PORTELA





César Portela Fernández-Jardón (Pontevedra, 1937) arquitecto galego. Estudou na Escola Superior de Arquitectura de Barcelona, licenciouse en 1966 e obtivo o doutoramento dous anos despois.


OBRAS

Domus-Casa do Home (A Coruña, 1995, xunto con Arata Isozaki)
Faro de
Punta Nariga (Malpica, 1995)
Cemiterio de Fisterra (Fisterra, 2002)
Museo do Mar (Vigo, 2002, xunto con Aldo Rossi)
Estación de Autobuses de Córdoba (
Córdoba, 1999), Premio Nacional de Arquitectura de España
Verbum - Casa das Palabras, Vigo (2003)
Auditorio Municipal de
Vilagarcía de Arousa (2003)
Pazo de Congresos de Beiramar (
Vigo, en proxecto)
Pazo de Congresos da Coruña (
A Coruña, 2003, xunto con Ricardo Bofill)

miércoles, 10 de octubre de 2007





Ramón Conde es quizá uno de los artistas plásticos más controvertidos de la contemporaneidad gallega. Con más de treinta años de trayectoria continúa provocando polémica cada vez que sus trabajos se muestran al público. No deja de ser curioso si se tiene en cuenta la presencia de su obra pública en Galicia, lo que en principio, debería disminuir el impacto de su lenguaje sobre el espectador por simple hábito convivencial. Pues no es así. En eso reside probablemente la permanente juventud (y por asociación, potencia) de su propuesta.

martes, 2 de octubre de 2007

LUIS TOSAR




Nacido en Lugo el 13 de octubre de 1971. Comienza en el campo del cortometraje para luego ser conocido por su presencia en la serie de Televisión de Galicia Mareas Vivas. Premiado como Mejor Actor en los Premios Goya de la "Academia de las Artes y las Ciencias Cinematográficas de España" 2004 por Te doy mis ojos y Mejor Actor de Reparto en 2003 por Los lunes al sol. Representó la cara visible del apoyo del mundo de la cultura a la Plataforma Nunca Máis durante la crisis generada por el naufragio del petrolero Prestige (Noviembre de 2002). Es cercano al BNG
En
2006 tiene un papel en una película que fue remake de la serie de los años 80, Corrupción en Miami, junto a Colin Farrell y Jamie Foxx.